Een evenwichtige darmflora in 8 weken - week 5 | Goesting in Gezondheid

Een evenwichtige darmflora in 8 weken … Week 5

‘Afhaalmaaltijden zijn geen voedsel’, ‘vermijd gefrituurd vet en snacks.’ Tja, wat kan ik zeggen? Ik voel me erg aangesproken bij het lezen van de pdf van les 5 … Afhaalchinees en een pakje friet staan elke week op mijn menu. Dit wordt dus een hele uitdaging! Gelukkig geeft Lynn in het tweede pdf-bestand tips en tricks om gemakkelijk de juiste hoeveelheden gezonde voedingsmiddelen binnen te krijgen.

Dag 32

Voor de lunch maak ik een salade met noten, olijven en spinazie. Volgens de pdf bij les 5 stuk voor stuk voedingsmiddelen met goede eigenschappen die mijn spijsvertering bevorderen. Het smaakt en ik voel me duidelijk energieker in de namiddag. Van een dipje is vandaag geen sprake.

Dag 34

De tussendoortjesworkshop uit les 5 is een echt godsgeschenk voor een zoetekauw zoals ik. Ik maak de chocolademousse zonder chocolade (ja, dat lees je goed) en geniet van mijn gezonde dessert. Handig ook dat ik de recepten apart kan downloaden in pdf-formaat.

Dag 35

Selder met pindakaas en een handje hazelnoten. De combinatie is verrassend, de smaak ook. Een heerlijk vieruurtje dat goed vult. Ik doe de laatste dagen echt mijn best om geraffineerde suiker in mijn dieet te verminderen door gezondere tussendoortjes te kiezen. Het lukt en ik merk dat ik productiever ben tijdens de werkdag. De interesse van mijn collega Sofie is gewekt. Ze is elke dag opnieuw benieuwd wat ik meebreng voor de lunch en als tussendoortjes. Zo meteen eens kijken waar ik haar morgen mee kan verrassen. 😉

Terug