Een evenwichtige darmflora in 8 weken … Week 6 - Goesting in gezondheid

Een evenwichtige darmflora in 8 weken … Week 6

Ondertussen ben ik al meer dan een maand bezig met het online traject. Tijd dus voor een kleine reflectie en stand van zaken! De opvallendste verandering merk ik in mijn energiepeil en humeur. Ik ben minder futloos en beter geluimd. Een dikke maand geleden kwam ik na het werk mijn huis amper uit omdat ik te moe was. Na een lange werkdag nog iets drinken met vriendinnen, dat doe ik nu weer met plezier. ? Mijn darmen zijn rustiger geworden, maar het is nog niet helemaal wat het moet zijn … Dat opgeblazen gevoel blijft. Lynns mail vertelt me dat les 6 volledig in het teken staat van detoxen. Ik ben heel benieuwd of zo’n detoxkuur voor mij de oplossing kan zijn.

Dag 37: Een detox, het klinkt als iets wat sterren zoals Kim Kardashian of Beyoncé geregeld doen. Maar ik die mijn darmen ga ‘ontgiften’ met sapjes …? Dat is zeker iets nieuws. Uit de pdf leer ik dat ik de dag moet starten met een glas citroenwater (wat ondertussen bijna een routine is). Door het citroenwater heb ik wel meer honger ’s morgens. Ik smeer dus nog een extra boterham met geitenkaas voor ik naar het werk vertrek.

Dag 40: Ik ben een beetje sceptisch over de groentesapjes. Het water loopt me niet meteen in de mond. De recepten geven me wel wat meer vertrouwen. Ik maak ’s ochtends het tomatenkickstartsapje en het groene sapje voor tijdens de lunch. Het concept is eenvoudig: per dag drie sapjes en twee ‘krakende’ snacks tussendoor. Ik kies voor selder met biologische pindakaas en een granola met een klein stukje pure chocolade.

Dag 42: Mijn detoxweek zit er bijna op. Aan het begin van de week was ik bang dat de sapjes een te drastisch effect zouden hebben. De doemdenker in mij dacht aan diarree en darmen die zouden blijven rommelen. Maar het tegendeel is waar. De sapjes geven me veel energie en de verandering van spijs verbetert mijn eetlust! Geen diarree … en mijn darmen zijn rustig. Zeker voor herhaling vatbaar.

Terug