Kleurrijke chocolade

Doet chocolade jou ook … smelten? Dan moet je zeker dit recept voor kleurrijke chocolade uitproberen. Want deze chocolade oogt en smaakt niet alleen top, hij is ook goed voor je gezondheid! Door gojibessen en hennepzaad toe te voegen is dit smaakvolle tussendoortje immers rijk aan essentiële vet- en aminozuren én bevat het een verbazingwekkend hoog aantal vitaminen, mineralen en spoorelementen. Varieer je graag? Dan vervang je de pistachenoten gewoon door amandelen of hazelnoten, of voeg je geraspte kokos toe. Still not enough? Vervang dan de de gojibessen door veenbessen voor een ware smaakexplosie!

Ingrediënten:

  • 250 g pure chocolade (ik gebruik altijd de 71% chocolade van Vivani)
  • 2 tl agavesiroop
  • 45 g gepelde pistachenoten
  • 45 g gedroogde gojibessen
  • 45 g gedroogde abrikozen
  • 1 el hennepzaad

Benodigdheden:

  • Bakpapier
  • Een kom
  • Een bewaardoos

Granola snacks - Goesting in GezondheidBereiding:

  • Bekleed de bakplaat met bakpapier.
  • Doe de chocolade in een kom en smelt hem au bain-marie.
  • Voeg de agavesiroop toe aan de gesmolten chocolade en roer het geheel goed om.
  • Giet de chocolade op de bakplaat (niet te dun).
  • Bestrooi de chocolade met de pistachenoten, gedroogde abrikozen, gojibessen en het hennepzaad.
  • Laat de chocolade een paar uur afkoelen (op kamertemperatuur) en hard worden.
  • Breek de chocolade in stukken en begin te snoepen!
  • Bewaar de overschot in een afgesloten doos (+/- een week houdbaar).

Smakelijk!

Lynn xxx